Moja Vegeta :-)




Jak wiecie robię zupki bez mięsa, wywar na samych warzywach. Nie używam także kostek rosołowych czy Vegety ze sklepu. W tych produktach jest pełno chemii, konserwantów
i ulepszaczy. Wole zjeść talerz zupy zdrowej i smacznej :-).

Taką przyprawę robię z suszonych warzyw, ziół i przypraw. Dodaje ją do zup, sosów i innych dań. Możecie taką swoją vegetę zrobić w domu i dodać przyprawy, które lubicie. Można dać jeszcze suszone grzyby, ja akurat już nie mam.
Z podanych składników wychodzi dużo przyprawy, starczy Wam na długi czas. 

Zapraszam :-)


Składniki:

- 300 g suszonej włoszczyzny
- 20 g kurkumy
- 30 g czosnku granulowanego
- 150 g soli jodowanej morskiej
- 10 g papryki słodkiej
- 10 g ziół prowansalskich
- 10 g pieprzu
- 10 g lubczyku
- 20 g suszonego koperku
- 40 g suszonej cebuli
- 50 g płatków papryki


Wykonanie:

Wszystkie składniki dokładnie mielimy, miksujemy. Ja zmiksowałam w Termomixie ( czas 40 sek, obroty 9).
Przekładamy do pojemniczków, zamykamy i odstawiamy w zaciemnione miejsce.

Smacznego :-)








Komentarze

  1. Super, na pewno wypróbuję;)

    Serdecznie zapraszam do siebie: http://krakowskiesmaki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj :-) dziękuje na pewno zajrzę :-) spróbuj bo warto :-) pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. a rosołek wychodzi żółty z tej przyprawy ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak :-) ma piękny kolor i smak. Polecam :-) bo gotuje rosół bez mięsa na warzywach i z dodatkiem tej przyprawy :-) polecam również mój zielony rosół - pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też chcę ,świetny pomysł .

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana taką vegetę to mogę mieć w swojej kuchni-zapisuję do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś u mnie taka vegeta jest od dawna. Dodaje ją nawet do mięsa. Same smaki i aromaty :-)

      Usuń
  7. Witam nie za dużo tej soli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :-) jak dla mnie nie :-) ale każdy może dodać według swojego uznania. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  8. A skąd suszona wloszczyzna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina sama suszę lub kupuje u zaprzyjaźnionego dostawcy :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuje za odwiedziny i pozostawiony komentarz. Będzie mi miło jak spotkamy się znowu. Drogi anonimie zostaw chociaż swoje imię. Wypróbowałaś/eś przepis z mojego bloga - podeślij mi zdjęcia a umieszczę go w galerii na fb.